Содержание > Доска объявлений

ОПЕРАТИВНАЯ ИНФОРМАЦИЯ

<< < (2/221) > >>

Mari:
Ярослав Мудрый

Крещение Руси при князе Владимире

Образование Древнерусского государства


План одной  из прошлых программ "Тайное  и неизведанное"

 Подводный город близ Сочи

Слушать(3.07)

План
 1. Сочи известный всем курорт. В море, в 1 км. от берега, обнаружены древние постройки.
2. Остатки города в море находят матросы.
3. Документалисты ислледуют руины города.
4. 900 м. от берега, 19 м. глубина.
5. Сочинская находка и находка у берегов Турции.
6. Кто строил?
7. Подводные люди? Затопление городов.

Картинки
 














Загадочный город Петра
Слушать(2.57)

План
 1. Город Петра в Иордании. 4000 лет.
2. Набатеи. Что мы знаем о них?
3. Каким был город?
4. Жители ушли. Почему?
5. Раскопки. Что они показали?
6. Набатеи планировали уход. Почему?
7. Петра – город призрак. Изучено 15% города.
Картинки
 















InkJoy:
October 5, 2020, Monday

11:00 - 12:20
5-6-A - Yemi
5-6-B - Nikita
5-6-C - Maria
+Newcomers

13:00-14:20
7-8-9-A - Yemi
7-8-9-B - Nikita
7-8-9-C - Maria
+Newcomers

16:00-16:40
Conversation Room. Elementary School ("V.I.P.")
Ruslan, Nikita, Maria + Newcomers.  См. "Ежедневник", "Расписание на 5 октября". В  комнате общения заявлена игра"Do it with me" и просмотр фильма. Think how to introduce it into the process.

InkJoy:
Nikita Valerievich приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: English 5-6-C (B)
Время: 5 окт 2020 11:00 AM Москва

Подключиться к конференции Zoom (40 min)

Beginners' Course. Unit 6: Shopping. October 5, 2020
Audiomaterials
 https://yadi.sk/d/5hR5nXzxNewSqg
Text
 
Jane is going shopping
    This is Jane Smith. She is a designer. She is young and her salary is not very big but she likes shopping very much. She is going shopping now. She is going to a big shopping mall, which is situated in the region where she lives. There are 3 storeys in this mall. You can buy everything there!
     Now she is going along the row of clothes shops. She is going to a party on Sunday. She is looking at the shop windows. She is choosing a dress. She sees a fashionable dress in one shop. She is in the changing room now. She is trying the dress on. The dress fits her very well. Jane is at the cash desk. She is buying that dress!
     Look, she is going to the DIY (Do It Yourself) shop but why? Well, she needs some wallpaper, she is going to redecorate her flat soon! She isn’t taking the wallpaper with her, they will deliver it to her flat.
     Finally, she is going to the food shop. She is buying fruits, vegetables, juices and some meat. She is paying by her credit card. She is going out of the mall now. Oh, no! She needs some food for her cat! Her bags are so heavy and the pet shop is far away. Ok, she will give the cat some meat from the soup which she cooked yesterday. The shopping is over!
Classwork (40 min, for the second part of the lesson):
 Ex. I. Answer the questions:

1. What is the name of the story teller? 2. How old is she? 3. What is she? 4. Does she like shopping? 5. Where is she going now? 6. What can she buy in the mall? 7. What is she trying on? 8. Is she buying that dress? 9. Why is she going to the DIY? 10.Is she taking the wallpaper with her? 11. What is she buying at the food shop? 12. How is she paying? 13. Why is she not going to the pet shop?

Ex. II. Make up sentences (Present Continuous).

Example: My sister and I (stay) at a hotel - My sister and I are staying at a hotel

1. It (rain) all day. 2. I (play) the piano now. 3. Mary (come) to see us. 4. The boy (climb) the tree. 5. The baby (drink) milk. 6. My friend (speak) English.

Grammar
 Present Continuous     Present Continuous (настоящее продолженное время) употребляется:
1) Для выражения действия, совершающегося в момент речи (NOW):
˗ What are you doing? Что вы делаете?
˗ I am reading. Я читаю.
     Наличие слов, обозначающих момент речи, таких как now, at this moment, не обязательно, поскольку сама форма времени показывает, что действие совершается в настоящий момент.
     2) Для выражения заранее намеченного, запланированного действия, которое совершится в будущем, часто в ближайшем. В этом случае обычно имеется обстоятельство времени, указывающее на будущее время.
They are going to the park tomorrow. Они идут завтра в парк.
Образование:
     Present Continuous образуется при помощи глагола to be в соответствующем лице и числе в Present Simple и -ing формы смыслового глагола. Вопросительная форма образуется путем постановки вспомогательного глагола to be в соответствующем лице и числе в Present Simple перед подлежащим. Отрицательная форма образуется при помощи отрицательной частицы not, которая ставится после вспомогательного глагола.
     Некоторые глаголы не употребляются в Continuous. Это глаголы, обозначающие чувственное восприятие (to see, to hear), умственную деятельность (to know, to believe, to remember, to understand); желания, чувствa (to wish, to like, to love, to dislike, to hate).
is not = isn't
are not = aren't
Homework      No homework. They have a vacation !!!
 1. Learn the dialog by heart
At the Department Store˗ Can I help you?
˗ Yes, I’m looking for a sweater.
˗ What size are you?
˗ I’m an extra-large.
˗ How about this one?
˗ Yes, that’s nice. Can I try it on?
˗ Certainly, there’re the changing rooms over there.
˗ Thank you.
˗ How does it fit?
˗ It’s too large. Do you have a smaller one?
˗ Yes, here you are.
˗ Thank you. I’ll have it, please.
˗ OK, how would you like to pay?
˗ Do you take credit cards?
˗ Yes, we do. Visa, Master Card and American Express.
˗ OK, here’s my Visa.
˗ Thank you. Have a nice day!
˗ Thank you, goodbye.

2. Make up the negative sentences.

Example:  Jane is meeting with her friend - Jane isn't meeting with her friend
1. We are listening to the teacher. 2. I am writing on the paper. 3. You are learning English Grammar. 4. It is raining hard. 5. He is going to the cinema. 6. The horses are running very fast. 7. Mary is helping her mother to cook. 8. I am working very hard. 9. Tom’s brother is coming to the party. 10. You are singing well.

Почта для домашнего задания Semeniuk@so-school.ru

asdfg:
The Three Little Pigs
слушать page 4

 
слушать page 5

слушать page 6

cлушать page 7

слушать page 8

слушать page 9

kondrasha96:
Games for tomorrow's event:

1) Игры по мотивам пройденных сказок Who wants to become a millionaire? (The Little House, The Three Little Pigs)
https://learningapps.org/display?v=pqxqsoebk20
https://learningapps.org/display?v=p285e4u9n20
2) Quick draw (онлайн-игра с заданиями на английском языке, дети по очереди за минуту должны на экране изобразить загаданное по-английски слово)
https://quickdraw.withgoogle.com
3) Игра на внимательность I Spy With My Eye - учащиеся по очереди загадывают любой видимый на экране предмет, описывая его по-английски: цвет, размер, форма.
4) Игра Do it with me... - игра с физической активностью, учащиеся повторяют за учителем действия, затем выполняют их самостоятельно, все задачи ставятся на английском.
5) Sing a Song Together - поем и повторяем движения английской песенки.

Жду дополнений и других предложений!

    См. "Ежедневник", "Расписание на 5 октября". В  комнате общения заявлена игра"Do it with me" и просмотр фильма. Think how to introduce it into the process.

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[#] Следующая страница

[*] Предыдущая страница

Ответ

Перейти к полной версии