Автор Тема: News  (Прочитано 257385 раз)

0 Пользователей и 3 Гостей просматривают эту тему.

Оффлайн DAS

  • Ist Fantastisch
  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4554
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #218 : 05 ноября 2016, 20:42:22 »
Методы обучения иностранным языкам:

 




Оффлайн Ann

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1067
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #217 : 02 ноября 2016, 12:42:36 »
                                                                              DAS!
                                        What is happening? Why are you keeping silent?

Оффлайн DAS

  • Ist Fantastisch
  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4554
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #216 : 29 октября 2016, 17:09:46 »
English + Russian version

 

Оффлайн V.B.

  • Генеральный директор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 891
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #215 : 23 октября 2016, 21:45:39 »
     Прочитала Translation. Для дальнейшей работы предлагаю  завтра посмотреть наши учебно-методические труды - (см. сайт,"Наша концепция"  п.п. 66-69, 71)  под названием "Развиваем навыки через текст". Там, где-то в предисловии, расписаны разные навыки.
     Завтра постараюсь to give you a  call about when I can see you.

Оффлайн DAS

  • Ist Fantastisch
  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4554
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #214 : 23 октября 2016, 18:39:53 »
Translation

 

Оффлайн V.B.

  • Генеральный директор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 891
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #213 : 16 октября 2016, 23:56:05 »
     To DAS.
     Very useful information! Hope to see you tomorrow and talk it over.
                                                                                         В.И.

Оффлайн DAS

  • Ist Fantastisch
  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4554
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #212 : 16 октября 2016, 14:10:02 »
Reading Чтение

Predicting

Reading for gist (skimming)

Reading for Specific information (Scanning)

Reading for detail (Intensive reading)

Deducing meaning from context

Understanding text structure

Inferring

Extensive reading

Writing Письмо

Stages in writing

1) getting & developing ideas (what you want to say)

2) planning/organising ideas (the order in which you want to say it)

3) drafting (writing the first version)

4) editing (correcting and improving the content)

5) Proofreading (checking for mistakes in accuracy)

6) Re-drafting (writing a final version)

Activities to improve writing skills:
Accuracy: labelling, copying, gap-filling, sentence transformation, dividing texts into paragraphs, putting punctuation, proofreading exercises
Communicating: story completion, jumbled picture stories, writing birthday cards, emails, invitations

Listening Аудирование

1) Activating students' background knowledge of the topic

2) Listening for gist and reproducing it afterwards

3) Listening for detail

4) Listening for specific information

5) Deducing meaning from context

6) Analysing the content when working with authentic texts

7) Dealing with connected speech
 
8 ) Producing the information in written form (accurately and precisely)

9) Extensive listening (listening for pleasure or without a task)

Speaking Говорение


1) Fluency (fast-paced speaking without too many hesitation, repetition or self-correction)

2) Accuracy making use of grammar and vocabulary

3) Appropriacy using the right register (formal/informal)

4) Interaction

Interactive Strategies:

Body language (gestures, eye contact, facial expessions, movement)

Functions: Clarifying, asking, agreeing/disagreeing, greeting, apologising, inviting, advising, refusing, thanking, interrupting etc

communicating the meaning through connected speech: intonation, word and sentence stress, accurate individual sounds, linking







Оффлайн DAS

  • Ist Fantastisch
  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4554
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #211 : 14 октября 2016, 09:48:29 »
Good morning, Ann!
Work Complete!

обучение работе с информацией, связанной с экономикой, политикой и экономической безопасностью (на примере урока ЭПЭБ)

Цели: развитие различных навыков и умений в аспекте аудирования

1) Активизация уже имеющихся знаний и опыта студентов по теме

2) Аудирование с пониманием основного содержания, с извлечением основной информации; ознакомительное аудирование

3) Аудирование с полным пониманием содержания и смысла, или детальное аудирование

4) Аудирование с выборочным извлечением информации или «выяснительное» аудирование

5) раскрытие значение незнакомого слова (словосочетания) через контекст

6) подробный анализ содержания при работе с аутентичными текстами

7) Работа со "связной речью"

8 ) Воспроизведение информации в письменной форме (точно и правильно)

Оффлайн Ann

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1067
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #210 : 13 октября 2016, 23:47:13 »

    Poor, poor Das! I'm sorry so much that I am hesitating whether I should remind you of your promise to translate  TEACHING HOW TO WORK WITH INFORMATION from English into Russian.

Оффлайн info

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 2581
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #209 : 11 октября 2016, 11:33:10 »
ПЛАН ЭПЭБА 11.10.16.

Оффлайн V.B.

  • Генеральный директор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 891
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #208 : 10 октября 2016, 23:15:08 »
      DAS-у.
      Принято. Good night and till tomorrow.

Оффлайн DAS

  • Ist Fantastisch
  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4554
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #207 : 10 октября 2016, 20:26:25 »
Good evening! As usual, I tried to come up with as many options, as possible. Therefore, if there are any odd ones, I will delete them immediately

Teaching how to work with information connected with economics, politics and economic security (based on ЭПЭБ lesson)


Aims: to develop various skills and abilities of listening comprehension

1) Activating students' background knowledge of the topic

2) Listening for gist and reproducing it afterwards

3) Listening for detail

4) Listening for specific information

5) Deducing meaning from context

6) Analysing the content when working with authentic texts

7) Dealing with connected speech
 
8 ) Producing the information in written form (accurately and precisely)

Оффлайн born to be wild

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 3239
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #206 : 09 октября 2016, 15:20:26 »
 :good:

Оффлайн DAS

  • Ist Fantastisch
  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4554
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #205 : 09 октября 2016, 10:57:23 »
To DAS

I suggest you change the instruction of the home task, 5-6-71A, post 13, point 4.


Good morning! It has been done!

Оффлайн born to be wild

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 3239
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #204 : 08 октября 2016, 13:48:44 »
To DAS

I suggest you change the instruction of the home task, 5-6-71A, post 13, point 4.

4) p. 21, read the dialogues  "In the street" & "In the office" and listen to tracks 12 & 13.

I think it's better to make it like this:
p. 21, dialogues "In the street", "In the office", tracks 12, 13.
Read, listen, repeat, read together with the speaker. Mind the pronunciation and the speed.
Be ready to act them in class for a mark.

 
.