Просмотр сообщений

В этом разделе можно просмотреть все сообщения, сделанные этим пользователем.


Сообщения - Анастасия_6996

Страницы: [1]
1
Калантарова Анастасия, 11 класс.
  Здравствуйте, уважаемые участники круглого стола! Сегодня мы поговорим о таком нашем замечательном школьном предмете, как ЭПЭБ, то есть экономике, политике и экономической безопасности. Что, собственно, включает в себя этот предмет?  Прежде всего, невероятно интересные беседы о том, что происходит в мире, об известных политиках и их деяниях. Так же на ЭПЭБе мы смотрим отрывки из недавних новостей, а после обсуждаем. Со многим мы соглашаемся, со многим нет, мы вступаем в дискуссии, но в итоге приходим к единым выводам. Нам очень интересен этот предмет, так как благодаря ему мы знаем что РЕАЛЬНО происходит вокруг нас. Конечно же, мы можем посмотреть новости, что и делаем зачастую, но я не исключаю того, что многие из нас, посмотрев их, не совсем поймут некоторых вещей. Для того и существует ЭПЭБ, чтобы просто помочь нам со всем разобраться. Хочу сказать огромное спасибо нашей прекрасной школе за то, что у нее существует такой предмет, а так же выражаю безмерную благодарность нашим учителям за то, что они понятно, доступно и красиво преподносят информацию, обучая нас!

2
Блокада Ленинграда — военная блокада города Ленинграда (ныне — Санкт-Петербург) немецкими, финскими[4] и испанскими (Голубая дивизия) войсками с участием добровольцев из Северной Африки, Европы и военно-морских сил Италии во время Великой Отечественной войны. Длилась с 8 сентября 1941 года по 27 января 1944 года (блокадное кольцо было прорвано 18 января 1943 года) — 872 дня[5].

К началу блокады в городе не имелось достаточных по объёму запасов продовольствия и топлива. Единственным путём сообщения с Ленинградом оставалось Ладожское озеро, находившееся в пределах досягаемости артиллерии и авиации осаждающих, на озере также действовала объединённая военно-морская флотилия противника. Пропускная способность этой транспортной артерии не соответствовала потребностям города. В результате начавшийся в Ленинграде массовый голод, усугублённый особенно суровой первой блокадной зимой, проблемами с отоплением и транспортом, привёл к сотням тысяч смертей среди жителей.

После прорыва блокады осада Ленинграда вражескими войсками и флотом продолжалась до сентября 1944 года. Чтобы заставить противника снять осаду города, в июне — августе 1944 года советские войска при поддержке кораблей и авиации Балтийского флота провели Выборгскую и Свирско-Петрозаводскую операции, 20 июня освободили Выборг, а 28 июня — Петрозаводск. В сентябре 1944 года был освобождён остров Гогланд.

За массовый героизм и мужество в защите Родины в Великой Отечественной войне 1941—1945 гг., проявленные защитниками блокадного Ленинграда, согласно Указу Президиума Верховного Совета СССР 8 мая 1965 г. городу присвоена высшая степень отличия — звание Город-герой.

27 января является Днём воинской славы России — День полного снятия блокады города Ленинграда (1944 год)

3
Английский язык / Re: Russian Space Program
« : 12 апреля 2016, 11:24:30 »
The Soviet space program comprised the rocketry and space exploration programs conducted by the former Soviet Union (USSR) from the 1930s until its dissolution in 1991. Over its sixty-year history, this primarily classified military program was responsible for a number of pioneering accomplishments in space flight, including the first intercontinental ballistic missile (R-7), first satellite (Sputnik-1), first animal in Earth orbit (the dog Laika on Sputnik 2), first human in space and Earth orbit (cosmonaut Yuri Gagarin on Vostok 1), first woman in space and Earth orbit (cosmonaut Valentina Tereshkova on Vostok 6), first spacewalk (cosmonaut Alexey Leonov on Voskhod 2), first Moon impact (Luna 2), first image of the far side of the moon (Luna 3) and unmanned lunar soft landing (Luna 9), first space rover (Lunokhod 1), first sample of lunar soil automatically extracted and brought to Earth (Luna 16), and first space station (Salyut 1). Further notable records included the last interplanetary probes: Venera 1 and Mars 1 to fly by Venus and Mars, respectively, Venera 3 and Mars 2 to impact the respective planet surface, and Venera 7 and Mars 3 to make soft landings on these planets.

The rocket and space program of the USSR, initially boosted by the assistance of captured scientists from the advanced German rocket program,[2][3] was performed mainly by Soviet engineers and scientists after 1955, and was based on some unique Soviet and Imperial Russian theoretical developments, many derived by Konstantin Eduardovich Tsiolkovskii, sometimes known as the father of theoretical astronautics.[4][5] Sergey Korolev (also transliterated as Korolyov) was the head of the principal design group; his official title was "chief designer" (a standard title for similar positions in the USSR). Unlike its American competitor in the "Space Race", which had NASA as a single coordinating agency, the USSR's program was split among several competing design groups led by Korolev, Mikhail Yangel, Valentin Glushko, and Vladimir Chelomei.

Because of the program's classified status, and for propaganda value, announcements of the outcomes of missions were delayed until success was certain, and failures were sometimes kept secret. Ultimately, as a result of Mikhail Gorbachev's policy of glasnost in the 1980s, many facts about the space program were declassified. Notable setbacks included the deaths of Korolev, Vladimir Komarov (in the Soyuz 1 crash), and Yuri Gagarin (on a routine fighter jet mission) between 1966 and 1968, and development failure of the huge N-1 rocket intended to power a manned lunar landing, which exploded shortly after lift-off on four unmanned tests.

With the collapse of the Soviet Union, Russia and Ukraine inherited the program. Russia created the Russian Aviation and Space Agency, now known as the Roscosmos State Corporation,[6] while Ukraine created the National Space Agency of Ukraine (NSAU).

4
Английский язык / Re: Short texts for reading
« : 17 марта 2016, 13:53:21 »
1.What languages doe's he speak?
2.It's a pleasure speak to him.
3.He is going to speak at the meeting tommorow.
4.Stop talking !
5.He told me everything.
6.He says that he is going to come back soon.
7.To tell the truth i don't like this man.
8.He told us to take this book from the library.
9.Let's talk about something.
10.My friend likes to talk politics.
11.He  you told him everything.
11. -Have you told him everything?
-What did he say?
12. I want to know what the are talking over now.
13. "Don't do it!"- my friend said to me.

5
Английский язык / Re: Monologues
« : 15 марта 2016, 11:42:50 »
1) When does your trip start and finish?
2) Is breakfast included?
3) How many tours is?
4) Do you have discounts?


1) Where is museum?
2) What is special offers?
3) How many exibitions do you have?
4) What is working hours in the museum?
5)...



6
Английский язык / Re: Short texts for reading
« : 10 марта 2016, 11:45:00 »
Джоан Уайлдер пишет популярные женские романы в своей квартирке в Нью-Йорке. Закончив один из них, она празднует это у камина с любимым котом, мечтая встретить мужчину, похожего на героя своего романа Джесси, спасающего Анжелину.

Вскоре Джоан узнаёт, что её сестра похищена в Колумбии. Похитители требуют привезти карту, на которой обозначено место спрятанного сокровища (как позже выясняется, гигантского изумруда). Джоан привозит карту в Колумбию, но сев не на тот автобус, заблудилась в джунглях. На помощь ей приходит американский авантюрист, красавчик Джек Т. Колтон ...Джек не прочь разбогатеть и решает помочь Джоан. Постепенно они влюбляются друг в друга (мой любимый момент). Вместе они успешно отбиваются от бандитов и полиции, находят изумруд и освобождают сестру Джоан.

7
Английский язык / Re: Short texts for reading
« : 10 марта 2016, 11:26:59 »
                                                          Internet search
                                                     Romancing the stone
...
1)Romancing the stone;
2)Jack T. Colton and Joan Wider;
3)Она училась в школе, а там были веселые времена...
4)Они поженятся, поцелуются, еще кое-что и у них будут дети!) А сестра будет периодически их навещать!

8
Английский язык / Re: Short texts for reading
« : 01 марта 2016, 11:46:45 »
You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:
 
• when you took the photo
• what/who is in the photo
• what is happening
• why you took the photo
• why you decided to show the picture to your friend
 
You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".

I've chosen photo number 2 and I decided to show this picture to my friend, because there are a lot of people and this always funny and interesting! I took this photo last summer. On this photo pheople runing, playing and swimming in the sea. I took this photo, because I love the sea and summer. I hope, I'll take more photo about summer again!)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


9
Английский язык / Re: Short texts for reading
« : 11 февраля 2016, 12:05:39 »
There are three stories about Steve Jobs, but i'll tell you just first story. He was a genious.
It was in 2005. Steve Jobs  came up on a stage one of the finest universities of America-Stanford. He told to students about his life.
Steve Jobs finished his educftion when he was 17. ok. that's all.

10
Английский язык / Re: Short texts for reading
« : 28 января 2016, 12:15:57 »
The school uniform is good for pupils, because the pupils in uniform are eligant, and they abey the rules.. Teachers like it. And pupil, who usually wear uniform, have a good marks.
If you poor, or rich, school uniform will hide it! Every body are equal in the uniform!
Umiform is very important! It usually comfortable and pupils in uniform are beautiful  that's all... I have no idea... I'm so sorry! Kek... 😂

11
Английский язык / School uniform
« : 28 января 2016, 12:09:29 »
The school uniform is good for pupils, because the pupils in uniform are eligant, and they abey the rules.. Teachers like it. And pupil, who usually wear uniform, have a good marks.
If you poor, or rich, school uniform will hide it! Every body are equal in the uniform!
Umiform is very important! It usually comfortable and pupils in uniform are beautiful :) that's all... I have no idea... I'm so sorry! Kek... 😂

12
Английский язык / Re: Short texts for reading
« : 21 января 2016, 12:12:12 »
Romansing the stone...
The store about one woman, who was a writer... She has a sister, who was in danger. When her sister called, she forgotten about all and she thaught, how can she help to her sister.

13
Английский язык / Re: Short texts for reading
« : 27 октября 2015, 13:13:50 »
we have been spend holiday last year.My brother and i to go of seaside.my brother was on seaside,i ferst.we wake up very early,because we wonna go breckfast,after breckfast we go seaside,we laying in the sun,after holiday we back on home refreshed and healthy.

14
Английский язык / Re: Short texts for reading
« : 20 октября 2015, 11:44:55 »
A Toast to interpreters.
The day before coming to the Soviet Union.
LoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooL... ok..
I saw my dear friend Rockwell Kent in New York City before the day of coming to the Soviet Union. And my friend's wife Sally  had just returned from the Soviet Union and he was full of inthusiasm about theirwonderful experienses. But the first thing he said whas this: "I must tell you about our interpreter. She was simply marvelous! You must meet her."
LoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooL.. :tarakan:

15
Английский язык / Re: Short texts for reading
« : 08 октября 2015, 12:26:48 »
1. Do you believe in the idea of handling people?
1. Yes, ofcourse
2. If you can handle people, will you be successful in life?
2. Yes, you can have lots of useful communications
3. Why do we use bad words and gestures?
3. Because we feel bad. It's part of our emotions.

Страницы: [1]
.