2-я пробная версия активного словаря для погружения на четверг
Active Vocabulary for the Treasure Island Quest
Дети: Привет, я Макс / Ваня / Костя / Вася / Варя / Маша / Искра / Саша / Василиса. Как ты? Я в порядке, спасибо.
Children: Hi, I'm Max / Vanya / Kostya / Vasya / Varya / Masha / Iskra / Sasha / Vasilisa. How are you? I'm fine, thanks.
Дети: Здравствуйте, Мистер Йеми, где мы? Почему на экране пальма?
Children: Hello, Mr Yemi, where are we? Why is there a palm on the screen?
Учитель: Здравствуйте, дети, сегодня мы на Острове Сокровищ, будем искать клад. Для этого сначала нам нужно разбиться на 2 команды. Мы вам выдадим карту сокровищ.
Teacher: Hello, children, today we are on the Treasure Island, we are going to look for the treasure. First, in order to do that, we need to organize into 2 teams. We are going to give you your treasure map.
Дети: Хорошо, Мистер Йеми, на каком этаже будем искать сундук сокровищ?
Children: OK, Mr Yemi, on which floor are we going to search for the treasure chest?
Учитель: Команда А ищет на 1-2 этажах. Команда Б идёт на 3-4 этажи.
Teacher: Team A is searching on the 1-st and 2-nd floors. Team B is going on the 3-rd and 4-th floors.
Дети: Мы идём вверх по лестнице. Мы поворачиваем налево, открываем дверь. Мы поворачиваем направо, заходим в коридор. Где же сундук сокровищ? Мы идём вниз по лестнице. Давайте проверим класс вон там. Может быть, сундук под учительским столом?
Children: We are going upstairs. We are turning left, opening the door. We are turning right, entering the corridor. So where is the treasure chest? We are going downstairs. Let's check that classroom over there. Maybe, the chest is under the teacher's desk?
Greeting Vocabulary
Hello
Hi
How are you