Автор Тема: News  (Прочитано 262893 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Spirit of Finland

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 13978
  • Удача сопутствует смелым!
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #551 : 08 мая 2019, 16:08:43 »
ON LEADERSHIP
a)   What is leadership? Its qualities are difficult to define. But they are not so difficult to identify.
Leaders don’t force other people to go along with them. They bring them along. Leaders get commitment from others by giving it themselves, by building an environment that encourages creativity, and by operating with honesty and fairness.

b) Leaders demand much of others, but also give much of themselves. They are ambitious - not only for themselves, but also for those who work with them. They seek to attract, retain and develop other people to their full abilities.
Good leaders aren’t “lone rangers”. They recognize that an organization's strategies for success require the combined talents and efforts of many people. Leadership is the catalyst for transforming those talents into results.

c) Leaders know that when there are two opinions on an issue, one is not bound to be wrong. They recognize that hustle and rush are the allies of superficiality. They are open to new ideas, but they explore their ramifications thoroughly.

d) Successful leaders are emotionally and intellectually oriented to the future - not wedded to the past. They have a hunger to take responsibility, to innovate, and to initiate. They are not content with merely taking care of what’s already there. They want to move forward to create something new.

e) Leaders provide answers as well as direction, offer strength as well as dedication, and speak from experience as well as understanding of the problems they face and the people they work with.
Leaders are flexible rather than dogmatic. They believe in unity rather than conformity. And they strive to achieve consensus out of conflict.
Leadership is all about getting people consistently to give their best, helping them to grow to their fullest potential, end motivating them to work toward a common good. Leaders make the right things happen when they’re supposed to.

f) A good leader, an effective leader, is one who has respect. Respect is something you have to have in order to get.
Aleader who has respect for other people at all levels of an organization, for the work they do, and for their abilities, aspirations and needs, will find that respect is returned. And all concerned will be motivated to work together.

Оффлайн NLO

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4816
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #550 : 08 мая 2019, 16:06:15 »
Leadership

Оффлайн yemi

  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1542
  • Don't worry about a thing, 'cos every little......
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #549 : 08 мая 2019, 14:58:07 »
Билеты по английскому языку. Переводные экзамены групп  10 A


Билет состоит из:
                                               
1.   Listen to the text and reproduce it.
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text.
3.   Give a talk on a topic.
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.



Темы, выводимые на экзамен:



1. Shops and Shopping
2. Theatre, Cinema and Television
3. The Great Patriotic War
4. Customs, Traditions and Holidays
5. Home
6. Sports


 

Предложения на перевод:


Translate the following:
1. “Мне нравится этот спектакль”.  –  “И мне тоже. Я хотел бы посмотреть его еще раз”
2.   Я не хочу от тебя никакой помощи. Да она мне и не нужна.
3.  Уже целых два дня у меня нет ни воды, ни пищи.
4.  И я, и мои друзья собираемся помочь тебе в ближайшее время.
5.  Я бы хотел связаться с этим человеком, но едва ли получится: с ним невозможно связаться




Translate the following:
1. “Мне нравится этот спектакль”.  –  “И мне тоже. Я хотел бы посмотреть его еще раз”
2.   Я не хочу от тебя никакой помощи. Да она мне и не нужна.
3. “Твой отец – участник Великой Отечественной войны?”
 – “Нет. Ему было 7 лет, когда началась война”.
 – “И моему тоже”
4.  И я, и мои друзья собираемся помочь тебе в ближайшее время.
5.  Я бы хотел связаться с этим человеком, но едва ли получится: с ним невозможно связаться.




Translate the following:
1.  У меня нет времени, и ни на Первое мая, ни на День Победы я не смогу позволить себе выехать   за город. Я просто останусь  дома и буду заниматься.
2.  Несмотря на все усилия, я и мой друг провалились на экзамене и решали, что нам просто не повезло.
3.  Ты должен или возобновить эту работу, или начать все сначала. Я рекомендую последнее. Говорят, время от времени нам нужны перемены.
4.  Ты уверен, что он действительно собирается бросить нам вызов? Если так, я его принимаю.
 5.  Ни праздники, ни обычаи этой страны его не интересуют. Интересно, зачем тогда он занялся языком этой страны?


Translate the following:
1.  У меня нет времени, и ни на Первое мая, ни на День Победы я не смогу позволить себе выехать   за город. Я просто останусь  дома и буду заниматься.
2.  Несмотря на все усилия, я и мой друг провалились на экзамене и решали, что нам просто не повезло.
3. “Твой отец – участник Великой Отечественной войны?”
 – “Нет. Ему было 7 лет, когда началась война”.
 – “И моему тоже”
4.  И я, и мои друзья собираемся помочь тебе в ближайшее время.
5.  Я бы хотел связаться с этим человеком, но едва ли получится: с ним невозможно связаться.




Билет №1
1.   Listen to the text and reproduce it - "What was behind the door? (part 1)”
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The opening night".
3.   Talk on the topic – ‘’ My Shopping habits "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.



Билет №2
1.   Listen to the text and reproduce it - "Discipline- No great actor has been without it "
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "Religious, Social and Cultural Traditions of Great Britain".
3.   Talk on the topic - " Theatre and me "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №3
1.   Listen to the text and reproduce it - "What was behind the door? (part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - " The opening night)".
3.   Talk on the topic - " Travelling "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.





Билет №4
1.   Listen to the text and reproduce it - "The opening night "
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text -  ‘’What was behind the door? (part 1)".
3.   Talk on the topic - " My Family "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.


Билет №5
1.   Listen to the text and reproduce it –‘’What was behind the door? (part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "Buying a souvenir in the City of New York (part 1)".
3.   Talk on the topic - " Video Games"
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №6
1.   Listen to the text and reproduce it - " Buying a souvenir in the City of New York  (part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Map of the Russian Federation (part 1)".
3.   Talk on the topic - " My Favourite Sport "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №7
1.   Listen to the text and reproduce it - " Buying a souvenir in the City of New York (part 1)”
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - " The opening night".
3.   Talk on the topic – ‘’ The Great Patriotic War "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.




Тексты для чтения и ответы на вопросы

Все учебные тексты в  Units X - XIII


Тексты для аудирования:

Texts are taken from  Units X - XIII



Оффлайн yemi

  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1542
  • Don't worry about a thing, 'cos every little......
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #548 : 08 мая 2019, 14:51:53 »
Билеты по английскому языку. Переводные экзамены групп  8 A


Билет состоит из:
                                               
1.   Listen to the text and reproduce it.
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text.
3.   Give a talk on a topic.
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.


Темы, выводимые на экзамен:


1.  Geography
2.   Seasons and Weather
3.  Town
4. Shops and Shopping
5. Theatre, Cinema and Television
6. Home
7. Sports
 

Предложения на перевод:


Translate the following:
1.   Я настаиваю на разговоре с этим человеком.
2.   Шутка такая смешная! Я не могу не смеяться.
3.   Я наблюдал, как он подошел к столу и спокойно взял трубку.
4.   Я чувствовал, что кто-то наблюдает за мной, и это мне не нравилось.
5.   Твой друг где – то здесь. Я видел, как он входил в зал.


Translate the following:
1.   Российская Федерация занимает одну седьмую часть мира.
2.  Мне сообщили эту новость вчера.
3.   Он ушел вместо того, чтобы подождать меня.
4.   Я вижу, ты устал. Не пора ли прекращать работу?
5.   Я никогда не слышал, как ты поешь.


Translate the following:
1. Становится холодно. Я хочу, чтобы ты надела шубу.
2.  Я не ожидал, что ты можешь вести себя таким образом .
3.   В воскресенье я встаю позднее обычного.
4.  Я звонил ему вчера, но не смог поговорить. Он был занят.
5.  Климат Дальнего Востока отличается от климата западной части России.



Translate the following:
1.  – Он все еще хочет поехать на Дальний Восток?
     -  Конечно, хочет. Более того, он собирается и нас заставить поехать туда же.
2. - На каком языке говорят в Канаде?
      - В этой стране говорят на Английском и Французском.
3.  Он только что перевел статью .
4. Я читаю эту книгу уже 2 месяца .
5. Никто не может заставить его делать то, что ему не нравится.



Translate the following:
1.   Интересно, каким будет его следующий шаг?
2.   Если вам не нравится погода, подождите несколько минут, потому что она изменится.
3.   В воскресенье я встаю позднее обычного.
4.   Чем больше я думаю об этом деле, тем менее я хочу заниматься им .
5. -  Мне проводить тебя в аэропорт?
    -  Как хочешь. Но, если проводишь, я буду очень рад.


Билет №1
1.   Listen to the text and reproduce it - "New York Weather”
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The opening night".
3.   Talk on the topic – ‘’ My flat "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.



Билет №2
1.   Listen to the text and reproduce it - "Discipline- No great actor has been without it "
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "New York Weather".
3.   Talk on the topic - " My Eating Habits "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №3
1.   Listen to the text and reproduce it - "Moscow through the Eyes of an American (part 1)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - " The opening night)".
3.   Talk on the topic - " Travelling "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №4
1.   Listen to the text and reproduce it - "The opening night "
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Unreliable New York Climate".
3.   Talk on the topic - " My Family "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.


Билет №5
1.   Listen to the text and reproduce it –‘’ Discipline- No great actor has been without it "
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "Buying a souvenir in the City of New York".
3.   Talk on the topic - " Video Games"
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №6
1.   Listen to the text and reproduce it - " Buying a souvenir in the City of New York  (part 1)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Map of the Russian Federation (part 1)".
3.   Talk on the topic - " My Favourite Sport "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №7
1.   Listen to the text and reproduce it - " Buying a souvenir in the City of New York (part 1)”
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - " Moscow through the Eyes of an American (part 2)".
3.   Talk on the topic – ‘’ My flat "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.



Билет №8
1.   Listen to the text and reproduce it - " The opening night"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "" Moscow through the Eyes of an American (part 2)".
3.   Talk on the topic - " My Eating Habits "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №9
1.   Listen to the text and reproduce it - "Moscow through the Eyes of an American (part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - " Discipline- No great actor has been without it ".
3.   Talk on the topic - " Travelling "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.


Билет №10
1.   Listen to the text and reproduce it - " Moscow through the Eyes of an American (Part 1)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - " The opening night ".
3.   Talk on the topic - " My Family "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №11
1.   Listen to the text and reproduce it - " The opening night"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "Buying a souvenir in the City of New York (part 2)".
3.   Talk on the topic - " Video Games"
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.


Билет №12
1.   Listen to the text and reproduce it - " Buying a souvenir in the City of New York  (part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - " The opening night ".
3.   Talk on the topic - " My Favourite Sport "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.




Тексты для чтения и ответы на вопросы

Все учебные тексты в  Units VII - XI


Тексты для аудирования:

Texts are taken from  Units VII - XI


Оффлайн yemi

  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1542
  • Don't worry about a thing, 'cos every little......
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #547 : 08 мая 2019, 14:45:03 »
Билеты по английскому языку. Переводные экзамены групп  5-6-7 A


Билет состоит из:
                                               
1.   Listen to the text and reproduce it.
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text.
3.   Give a talk on a topic.
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.



Темы, выводимые на экзамен:

1.   Sports
2.   Geography
3.   Seasons and Weather
4.   Town
5.   Shops and Shopping
 


Предложения на перевод:


Translate the following:
1.   Я настаиваю на разговоре с этим человеком.
2.   Шутка такая смешная! Я не могу не смеяться.
3.   Я наблюдал, как он подошел к столу и спокойно взял трубку.
4.   Я чувствовал, что кто-то наблюдает за мной, и это мне не нравилось.
5.   Твой друг где – то здесь. Я видел, как он входил в зал.


Translate the following:
1.   Российская Федерация занимает одну седьмую часть мира.
2.  Мне сообщили эту новость вчера.
3.   Он ушел вместо того, чтобы подождать меня.
4.   Я вижу, ты устал. Не пора ли прекращать работу?
5.   Я никогда не слышал, как ты поещь.




Translate the following:
1. Становится холодно. Я хочу, чтобы ты надела шубу.
2.  Я не ожидал, что ты можешь вести себя таким образом .
3.   В воскресенье я встаю позднее обычного.
4.  Я звонил ему вчера, но не смог поговорить. Он был занят.
5.  Климат Дальнего Востока отличается от климата западной части России.



Translate the following:
1.  – Он все еще хочет поехать на Дальний Восток?
     -  Конечно, хочет. Более того, он собирается и нас заставить поехать туда же.
2. - На каком языке говорят в Канаде?
      - В этой стране говорят на Английском и Французском.
3.  Он только что перевел статью .
4. Я читаю эту книгу уже 2 месяца .
5. Никто не может заставить его делать то, что ему не нравится.




Translate the following:
1.   Интересно, каким будет его следующий шаг?
2.   Если вам не нравится погода, подождите несколько минут, потому что она изменится.
3.   В воскресенье я встаю позднее обычного.
4.   Чем больше я думаю об этом деле, тем менее я хочу заниматься им .
5. -  Мне проводить тебя в аэропорт?
    -  Как хочешь. Но, если проводишь, я буду очень рад.


Билет №1
1.   Listen to the text and reproduce it - "New York Weather”
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "Russian Army Sports".
3.   Talk on the topic – ‘’ My flat "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.



Билет №2
1.   Listen to the text and reproduce it - "Russian Army Sports "
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "New York Weather".
3.   Talk on the topic - " My Eating Habits "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №3
1.   Listen to the text and reproduce it - "Moscow through the Eyes of an American (part 1)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Map of Russian Federation (part 1)".
3.   Talk on the topic - " Travelling "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №4
1.   Listen to the text and reproduce it - " Moscow through the Eyes of an American (Part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Unreliable New York Climate".
3.   Talk on the topic - " My Family "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.


Билет №5
1.   Listen to the text and reproduce it - " Moscow through the Eyes of an American (part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "Buying a souvenir in the City of New York".
3.   Talk on the topic - " Video Games"
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №6
1.   Listen to the text and reproduce it - " Buying a souvenir in the City of New York  (part 1)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Map of the Russian Federation (part 1)".
3.   Talk on the topic - " My Favourite Sport "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №7
1.   Listen to the text and reproduce it - " Buying a souvenir in the City of New York  (part 1)”
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - " Moscow through the Eyes of an American (part 2)".
3.   Talk on the topic – ‘’ My flat "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.



Билет №8
1.   Listen to the text and reproduce it - " Buying a souvenir in the City of New York  (part 1)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "" Moscow through the Eyes of an American (part 2)".
3.   Talk on the topic - " My Eating Habits "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №9
1.   Listen to the text and reproduce it - "Moscow through the Eyes of an American (part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Map of Russian Federation (part 1)".
3.   Talk on the topic - " Travelling "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.


Билет №10
1.   Listen to the text and reproduce it - " Moscow through the Eyes of an American (Part 1)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Unreliable New York Climate".
3.   Talk on the topic - " My Family "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №11
1.   Listen to the text and reproduce it - " Moscow through the Eyes of an American (part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "Buying a souvenir in the City of New York  (part 2)".
3.   Talk on the topic - " Video Games"
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №12
1.   Listen to the text and reproduce it - " Buying a souvenir in the City of New York  (part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Map of the Russian Federation(part2)".
3.   Talk on the topic - " My Favourite Sport "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.




Тексты для чтения и ответы на вопросы

Все учебные тексты в  Units VI - X


Тексты для аудирования:

The texts are taken from  Units VI – X


Оффлайн DAS

  • Ist Fantastisch
  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4554
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #546 : 07 мая 2019, 14:38:16 »
Билеты по английскому языку. Переводные экзамены групп 8-9 B,C, 10-11 B,C


Билет состоит из:
                                               
1.   Listen to the text and reproduce it.
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text.
3.   Give a talk on a topic.
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.



Темы, выводимые на экзамен:


1.   Home
2.   Sports
3.   Geography
4.   Seasons and Weather


Предложения на перевод:


Translate the following:
1.   Я настаиваю на разговоре с этим человеком.
2.   Шутка такая смешная! Я не могу не смеяться.
3.   Какое здание самое высокое в Москве?
4.   Этот парк самый красивый в городе. Я никогда не видел парка красивее, чем этот.
5.   Фильм все еще показывают.


Translate the following:

1.   Российская Федерация занимает одну седьмую часть мира.
2.  Мне сообщили эту новость вчера.
3.   Он ушел вместо того, чтобы подождать меня.
4.   Я живу в доме с современными удобствами.
5.   В воскресенье я встаю позднее обычного.



Translate the following:
1.  Его всегда слушают с большим вниманием.
2.  Когда я вернулся в Москву, дом все еще строился.
3.   В воскресенье я встаю позднее обычного.
4.  Я звонил ему вчера, но не смог поговорить. Он был занят.
5.  Климат Дальнего Востока отличается от климата западной части России.



Translate the following:
1.  Когда я вернулся в Москву, дом все еще строился.
2. - На каком языке говорят в Канаде?
      - В этой стране говорят на Английском и Французском.
3.  Он только что перевел статью .
4. Я читаю эту книгу уже 2 месяца .
5. Этот парк самый красивый в городе. Я никогда не видел парка красивее, чем этот.




Translate the following:
1.   Интересно, каким будет его следующий шаг?
2.   Если вам не нравится погода, подождите несколько минут, потому что она изменится.
3.   В воскресенье я встаю позднее обычного.
4.   Чем больше я думаю об этом деле, тем менее я хочу заниматься им .
5.   Моя подруга всегда проводит отпуск в большом городе.


Билет №1
1.   Listen to the text and reproduce it - "City Housing Construction.                                                                           
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "Russian Army Sports".
3.   Talk on the topic - " My flat "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.



Билет №2
1.   Listen to the text and reproduce it - "Russian Army Sports "
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "New York Weather".
3.   Talk on the topic - " My Eating Habits "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №3
1.   Listen to the text and reproduce it - "New York Weather"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Map of Russian Federation (part 1)".
3.   Talk on the topic - " Travelling "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №4
1.   Listen to the text and reproduce it - "The Map of the Russian Federation (Part 1)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Unreliable New York Climate".
3.   Talk on the topic - " My Family "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №5
1.   Listen to the text and reproduce it - "The Map of the Russian Federation (part 2)"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "City Housing Construction".
3.   Talk on the topic - " Video Games"
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.

Билет №6
1.   Listen to the text and reproduce it - "The Unreliable New York Climate"
2.   Read the text, translate, reproduce and answer the questions to the text - "The Map of the Russian Federation (part 2)".
3.   Talk on the topic - " My Favourite Sport "
4.   Translate the sentences from Russian into English in writing.



Тексты для чтения и ответы на вопросы

Все учебные тексты в  Units V - VIII


Тексты для аудирования:

Texts from Units V - VIII

Оффлайн info

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 2591
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #545 : 03 мая 2019, 22:31:45 »
Examination and debate materials

Оффлайн DAS

  • Ist Fantastisch
  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4554
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #544 : 03 мая 2019, 08:49:41 »
     Anyway the home assignment is supposed to include the audio materials part. I'm afraid you don't have much time to radically change the situation this year. Anyway let me remind you that the home work in English is meant for 50% of the lesson time and  consists of 2 parts - oral and written.

    Ann, acknowledged. We'll take that into consideration in the future.

Оффлайн Ann

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1067
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #543 : 01 мая 2019, 14:55:37 »
     Understood.

Update: We have discussed the issue with all the members of the English department. Despite the fact that we have not been putting the tracks corresponding to the audio materials on the forum, the students were frequently told to listen to them and do the drilling activities.  Moreover, we have been doing it on a regular basis at the lessons. In view of this fact students are ready to be tested on grammar exercises after the holidays.

     Anyway the home assignment is supposed to include the audio materials part. I'm afraid you don't have much time to radically change the situation this year. Anyway let me remind you that the home work in English is meant for 50% of the lesson time and  consists of 2 parts - oral and written.

Оффлайн DAS

  • Ist Fantastisch
  • Модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4554
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #542 : 29 апреля 2019, 20:01:53 »
     To DAS. ASDFG, please attend to it, too.
     I've looked through a number of the home work assignments to your pupils and came to the conclusion  they are not asked to work on the audio materials regularly enough. 
    Will you pass this remark on to Yemi and try to let me know what the real situation in the English department is.

     Understood.

Update: We have discussed the issue with all the members of the English department. Despite the fact that we have not been putting the tracks corresponding to the audio materials on the forum, the students were frequently told to listen to them and do the drilling activities.  Moreover, we have been doing it on a regular basis at the lessons. In view of this fact students are ready to be tested on grammar exercises after the holidays.

Оффлайн asdfg

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 5012
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #541 : 28 апреля 2019, 15:49:52 »
     To DAS. ASDFG, please attend to it, too.
     I've looked through a number of the home work assignments to your pupils and came to the conclusion  they are not asked to work on the audio materials regularly enough. 
    Will you pass this remark on to Yemi and try to let me know what the real situation in the English department is.
Ok
we all have secrets...

Оффлайн Ann

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1067
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #540 : 28 апреля 2019, 13:28:14 »
     To DAS. ASDFG, please attend to it, too.
     I've looked through a number of the home work assignments to your pupils and came to the conclusion  they are not asked to work on the audio materials regularly enough. 
    Will you pass this remark on to Yemi and try to let me know what the real situation in the English department is.

Оффлайн asdfg

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 5012
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #539 : 22 апреля 2019, 23:47:01 »
The day of mutual understanding will be celebrated soon

What will we do on this day?
1. We are especially polite to each other, no vulgar words, no quarrels, no signs of misunderstanding.
2. We say "Hello", "Good afternoon" to all the grown-up people whom we meet on the territory of the school.
3. We are not late for the classes. In case we do, we give an excuse to the teacher.
4. We come to school in a dress code.

About the Dress Code for the Day of Mutual Understanding

     A dress code is a rule about how to dress.
     When the dress code is business casual, it's not appropriate to wear your favorite T-shirt, ripped jeans and ratty sneakers. Remember the "business" part of business casual; outfits should be clean, pressed and properly fit.
     Girls should preferably wear skirts, blouses, sweaters and jackets.
     Avoid clothing with logos or potentially offensive words or graphics.
     Avoid dressing like you are heading to a picnic. Dress on the conservative side. You should look tidy, neat and well dressed.


Adopted version

The day of mutual understanding will be celebrated soon

What will we do on this day?
1. We are polite to each other, no bad words, no fights, no misunderstanding.
2. We say “Hello”, “Good afternoon” to all the grown-up people whom we meet at school.
3. We are not late for the classes. In case we do, we give an excuse to the teacher.
4. We come to school in a dress code.

About the Dress Code for the Day of Mutual Understanding
   
     A dress code is a rule about how to dress.
     On the day of mutual understanding you should not  wear T-shirts, ripped jeans and ratty sneakers. Remember you are at school so your outfits should be clean, pressed, and  properly fit.
     Girls should wear skirts, blouses, sweaters and jackets.
     Avoid clothing with logos or offensive words or graphics.
     Avoid dressing like you are going on a picnic. Dress on the conservative side. You should look tidy, neat and well dressed.
we all have secrets...

Оффлайн Ann

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1067
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #538 : 22 апреля 2019, 01:05:14 »
     
The day of mutual understandng will be celebrated on.....

     What will we do on this day?
1.We are espessially polite to each other, no vulgar words, no quarrels, no signs of misunderstanding.
2.We say "Hello", "Good afternoon' to all the grown-up people whom we meet on the territory of the school.
3. We are not late for the classes. In case we do, we write an ecscuse to the teacher .
4. We come to school in a dress code.

Оффлайн Ann

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1067
  • Патриций
    • Просмотр профиля
Re: News
« Ответ #537 : 21 апреля 2019, 23:36:44 »
About the Dress Code for the Day of Mutual Understanding

     A dreswscode is a rule about how to dress.
     When the dress code is business casual, it's not appropriate to wear your favorite  t-shirt, ripped jeans, ratty sneakers, or flip-flops. Remember the "business" part of business casual, and leave your old comfortable clothes at home; outfits should be clean, pressed, and fit properly.
     Girls should  preferably wear skirts, blouses, sweaters, jackets.
     Avoid clothing with logos or potentially offensive words or graphics.
     Avoid dressing like you are heading to a picnic. Dress on the conservative side.You should look tidy, neat and well dressed.

 
.